Video tutorial Magento installatie Nederlands

Discussie in 'Magento video tutorials' gestart door Tommy74, 31 jan 2009.

1. Tommy74 Moderator

Leuk Bevonden:
    1
    Magento relatie:
    Webshophouder, Magento techniek, Magento design, Bedrijf, Freelancer
    Hier is hij dan de eerste gratis Nederlandstalige video tutorial. Te zien is hoe je eenvoudig Magento op een local host kan installeren. Deze video is voor beginnende magento gebruikers.

<object width="640" height="498"> <param name="movie" value="http://content.screencast.com/users/Tommy74/folders/Default/media/04fbdd7c-223e-49fc-9b60-ee7c78760508/bootstrap.swf"></param> <param name="quality" value="high"></param> <param name="bgcolor" value="#FFFFFF"></param> <param name="flashVars" value="thumb=http://content.screencast.com/users/Tommy74/folders/Default/media/04fbdd7c-223e-49fc-9b60-ee7c78760508/FirstFrame.jpg&width=640&height=498&content=http://content.screencast.com/users/Tommy74/folders/Default/media/04fbdd7c-223e-49fc-9b60-ee7c78760508/Magento%20install%20on%20localhost.swf"></param> <param name="allowFullScreen" value="true"></param> <param name="scale" value="showall"></param> <param name="allowScriptAccess" value="always"></param> <param name="base" value="http://content.screencast.com/users/Tommy74/folders/Default/media/04fbdd7c-223e-49fc-9b60-ee7c78760508/"></param> <embed src="http://content.screencast.com/users/Tommy74/folders/Default/media/04fbdd7c-223e-49fc-9b60-ee7c78760508/bootstrap.swf" quality="high" bgcolor="#FFFFFF" width="640" height="498" type="application/x-shockwave-flash" allowScriptAccess="always" flashVars="thumb=http://content.screencast.com/users/Tommy74/folders/Default/media/04fbdd7c-223e-49fc-9b60-ee7c78760508/FirstFrame.jpg&width=640&height=498&content=http://content.screencast.com/users/Tommy74/folders/Default/media/04fbdd7c-223e-49fc-9b60-ee7c78760508/Magento%20install%20on%20localhost.swf" allowFullScreen="true" base="http://content.screencast.com/users/Tommy74/folders/Default/media/04fbdd7c-223e-49fc-9b60-ee7c78760508/" scale="showall"></embed> </object>
    1 mensen vinden dit leuk.
  2. Kees Kuijpers Administrator

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Managing Director @ symfony|XIB
    Homepage:
    Magento relatie:
    Webshophouder, Magento techniek, Magento design, Magento hosting, Magento betaalsystemen, Magento ondersteuning, Bedrijf, Hobby
    THX Tom, goede Nederlandse input!

Zal hem achter de PC nog even goed beluisteren want mijn laptop speakers zijn niet zo goed :)
  3. Tommy74 Moderator

Leuk Bevonden:
    1
    Magento relatie:
    Blij dat je initiele reactie positief is.Ik heb hem op screencast geplaatst, werkt perfect! Maak alleen 1 fout dat is dat ik zeg magento.com dit moet zijn magentocommerce.....hopelijk is dit mij vergeven. De volgende gaat over het installeren van het modern theme, en het aanmaken van categorieen. Hierna komen de producten aan het bod. Ik heb het boek van magento gekocht. Heb hem ook in pdf.....Interesse PM me maar....
  4. snorrr New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer duidelijke tutorial. Wel heb ik wat aanpassingen aan mijn wampserver moeten doen, omdat out of the box Magento er niet op draait.

Zijn er misschien ook al plannen voor een tutorial voor het maken van een eigen design? Dus hoe zet ik een psd om in magento files?

Nog een klein vraagje, waar is het Magento boek te koop?

Groeten
  5. Tommy74 Moderator

Leuk Bevonden:
    1
    Magento relatie:
  6. Tractorfreak Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal aan mij liggen maar ik had graag die video willen bekijken maar zie geen mogelijkheid in het bericht om deze video te bekijken.
    Graag je reactie.

grtn
  7. Tommy74 Moderator

Leuk Bevonden:
    1
    Magento relatie:
    Sorry, mijn 2GB op dreamcast waren sneller op dan ik had verwacht! Het is nu begin maart dus weer een verse limiet!
  8. Campaan Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt superduidelijk, wel idd wampserver aan moeten passen en problemen met inloggen als admin als je hem lokaal installeert en dus Varien.php aan moeten passen.

Bedankt, ik ga verder experimenteren!

PS. het is wampserver.com ipv wamp.com zoals in de video wordt gezegd
  9. Dutchalpaca Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    inloggen op localhost

Ik heb hetzelfde probleem om in te loggen als admin op de localhost. Er is dus een oplossing voor? Wat moet ik doen?

:confused:
  10. Campaan Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit gevonden:
    modify the core Magento code (keep in mind you may have to re-apply the fix if you update the code Magento code) - go to: app/code/core/Mage/Core/Model/Session/Abstract and open up varien.php, and comment out lines 73 (comment out the comma at the end of the line) through 76 so that it looks like the following:

// set session cookie params
    session_set_cookie_params(
    $this->getCookie()->getLifetime(),
    $this->getCookie()->getPath() //remove this after putting on server (leave the comma) ,
    //$this->getCookie()->getDomain(),
    //$this->getCookie()->isSecure(),
    //$this->getCookie()->getHttponly()
    );

Knippen, plakken, klaar!

Alleen moet je (maar daar ben ik nog niet) het weer terugzetten als je echt online gaat.

Succes!
  11. Buddha Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Bedankt voor die mooie video tutorial.
    Alleen stuit ik helaas al gelijk tegen 2 problemen op:

1. Een "foutmelding" nadat ik een nieuwe database in de PHPMyAdmin had aangemaakt. Als volgt:

Uw configuratie bestand bevat instellingen (root zonder wachtwoord) die betrekking hebben tot de standaard MySQL account. Uw MySQL server draait met deze standaard waardes, en is open voor ongewilde toegang, het wordt dus aangeraden dit op te lossen.
    Your PHP MySQL library version 5.0.51a differs from your MySQL server version 5.1.30. This may cause unpredictable behavior.

2. Bij "Localisation" kon ik de Nederlands optei niet aanklikken en stond er ook geen euro bij.

Ik heb de versie Magento van hun site gedownload, maar ik heb het idee dat dit een ouder versie is....

Ik hoop dat iemand mij kan helpnen.

Alvast bedankt.
  12. jos Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    cookie

Het niet kunnen inloggen op een lokale installatie word veroorzaakt door een cookie probleem. Varien gaat dit niet oplossen vanwege veiligheids redenen.

Twee manieren om dit op te verhelpen:

1) gebruik 127.0.0.1 als url

2) edit de host file:
    in windows C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
    in linux en aanverwante /etc/hosts

voeg deze regel toe 127.0.0.1 magento.localhost.com www.localhost.com

en benader de url via www.localhost.co of magento.localhost.com

Beide oplossingen werken.

Groet,
    Jos
  13. Buddha Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Jos,

Bedankt voor je antwoord.
    Ik heb 127.0.0.1 als url gebruikt, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding.
    Het toevoegen van de regel in de map werkte ook niet, want ik kon de verandering niet opslaan.
    Ik weet ook niet of het erg is dat je die melding krijgt, want ik weet eigenlijk ook niet precies wat het betekend. Ik ben een "Dummy" wat betreft PHP etc:eek:
    Maar die videotutorial zag er zo makkelijk uit, ik dacht dat gaat me wel lukken. Ware het niet dat het toch niet zo makkkelijk is als het er uit ziet.....

Nog andere suggesties?

Groetjes,
    Buddha
  14. Buddha Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik weer........Bij het installeren krijg ik de volgende fout:

SQLSTATE[42S01]: Base table or view already exists: 1050 Table 'catalogindex_aggregation' already exists etc....etc.....

Iemand hier bekend mee? Want ik kan niet meer verder, hij blijft op die foutmelding staan.

Alvast bedankt.
  15. Tommy74 Moderator

Leuk Bevonden:
    1
    Magento relatie:
    probeer dit eens

Error in file: "/home/useip/public_html/app/code/core/Mage/CatalogInventory/sql/cataloginventory_setup/mysql4-upgrade-0.7.4-0.7.5.php" - SQLSTATE[42S01]: Base table or view already exists: 1050 Table 'cataloginventory_stock_status' already exists

Deze file moet aangepast worden:

/app/code/core/Mage/CatalogInventory/sql/cataloginventory_setup/mysql4-upgrade-0.7.4-0.7.5.php

Zoek de volgende line

CREATE TABLE `{$installer->getTable('cataloginventory_stock_status')}` (

Voeg dan de volgende lijn voor deze lijn in

DROP TABLE IF EXISTS {$this->getTable('cataloginventory_stock_status')};

Als het goed is kan je nu weer verder.

Anders kan je ook proberen je database te deleten en opnieuw aan te maken.

Succes en groet
  16. tizara New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magento relatie:
    Magento techniek, Magento design, Magento hosting, Magento betaalsystemen, Magento ondersteuning, Bedrijf
    Magento tutorials

Ben me momenteel aan het orienteren op het gebruik van Magento en ervaar daarbij het gebruik van Tutorials als zeer prettig om relatief stel een indruk te krijgen van de mogelijkheden. Is er een locatie op het net waar je deze kunt aantreffen?:rolleyes:
  17. Joene New Member

Leuk Bevonden:
    0
    beste mensen,

Ik heb geprobeerd de tutorial te volgen, maar krijg uiteindelijk de volgende melding zodra ik de magento map aanspreek:
    Fatal error: Method Varien_Object::__tostring() cannot take arguments in C:\wamp\www\magento\lib\Varien\Object.php on line 488

wie kan mij hiermee helpen?
  18. Marco http://www.hotcostumes.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Homepage:
    Magento relatie:
    Webshophouder, Magento techniek, Magento design, Freelancer
    Hallo Joene, ik zit met zelfde probleem .. de zelfde melding.
    Heb jij inmiddels al een oplossing? heb zitten zoeken op het forum en van alles geprobeerd maar helaas geen resultaat.

Iemand een tip of idee wat deze melding inhoud?

Fatal error: Method Varien_Object::__tostring() cannot take arguments in C:\wamp\www\test\lib\Varien\Object.php on line 488

Deze melding komt dus naar voren als je een project aanklik in localhost

Alle tips en ideen welkom :p
  19. Joene New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey marco,

Helaas heb ik ook nog geen oplossing
  20. Joene New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het inmiddels opgelost, gebruikt ipv php 5.3.0, een oudere versie, te download via de wamp site

Deel Deze Pagina

Bezoekers hebben deze pagina gevonden met de volgende zoektermen:

1. magento installeren

,
  2. magento tutorial

,
  3. tutorial magento

,
  4. magento webshop tutorial,
  5. magento installatie,
  6. magento tutorial for beginners,
  7. magento instaleren ,