Verander zelf je PDF factuur, pakbon en creditnota

Discussie in 'Magento programmeren' gestart door snorrr, 22 nov 2010.

1. snorrr New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals te lezen op vele fora en weblogs lopen veel Magento gebruikers aan tegen het probleem van de standaard PDF factuur, pakbon en creditnota. Om hier voor eens en altijd eens een goede handleiding voor op te zetten open ik dit topic.

Zelf ben ik inmiddels aanbeland bij te taak van het customizen van de PDF bestanden en loop hier geregeld tegen problemen aan. Het is de bedoeling in dit topic dat er vragen gesteld en beantwoord worden. Vervolgens zal ik in deze opening post dan de resultaten bij houden onderverdeeld op onderwerp. De onderwerpen die ik nu al kan bedenken zijn de volgende:

Welke bestanden heb ik nodig
    Logo wijzigen
    Positie logo wijzigen
    Ordernummer tonen in PDF's
    Adres format
    Toevoegen footer met bedrijfsgegevens
    Toevoegen factuurdatum
    Verzendkosten voor BTW weergeven

BTW op splitsen per tariefgroep
    ?

Lettertype wijzigen
    ?

Factuurnummer op creditfactuur weergeven
    ?

enz
    ?

Dus heb je vragen laat het weten dan vul ik deze lijst aan. Heb je oplossingen voor deze problemen laat dan ook vooral van je horen. Ik probeer bovenstaand overzicht regelmatig aan te vullen zodat er uiteindelijk een compleet overzicht voor het customizen van de PDF's ontstaat. Houdt deze post dus in de gaten!

Bovenstaande handleiding zal uitsluitend getest worden op Magento 1.4.1.1
  2. snorrr New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels ben ik al een behoorlijk tijd aan het stoeien om het factuurnummer op te vragen om deze in mijn PDF factuur weer te geven. Zo heb ik bijvoorbeeld de volgende code gevonden:
    $page->drawText(Mage::helper('sales')->__('Invoice # ') . $invoice->getIncrementId(), 35, 780, 'UTF-8');

Helaas werkt deze niet (in Magento 1.4.1.1) waarschijnlijk moet die er meer in de richting gaan uitzien van:
    $page->drawText(Mage::helper('sales')->__('Order Date: ') . Mage::helper('core')->formatDate($order->getCreatedAtStoreDate(), 'medium', false), 35, 760, 'UTF-8');

Zijn er mensen op dit forum die de PDF's al flink gecustomized hebben en ons met dit en andere problemen op weg kunnen helpen??

Alvast bedankt.
  3. A.K. Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    In code/core/Mage/Sales/Model/Order/Pdf/Invoice.php
    staat
    $page->drawText(Mage::helper('sales')->__('Invoice # ').$invoice->getIncrementId() , 35, ???, 'UTF-8');

Dat het het invoice id er op. Komt uit Magento 1.3, maar als het in 1.4 ook staat, werkt het toch gewoon hetzelfde?

Verzendkosten voor BTW weergeven: Als ik mij niet vergist, berekent de standaard invoice geen btw over de verzendkosten? Lijkt me hogere prioriteit om op te lossen.
    Maar in code/core/Mage/Sales/Model/Order/Pdf/Abstract.php heb ik ooit rond regel 440 dit gezet:
    $tmp=$totals[1];//XXXX
    $totals[1]=$totals[4];
    $totals[4]=$totals[3];
    $totals[3]=$tmp;

Om de volgorde aan te passen. Niet heel mooi, kan vast beter...
  4. A.K. Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    Invoice date: core/Mage/Sales/Model/Order/Pdf/Invoice.php regel 73

$indate=$invoice->getCreatedAt();
    $y=substr($indate,0,4);
    $m=substr($indate,5,2);
    $d=substr($indate,8,2);

$indate=Mage::helper('core')->formatDate($indate,'medium',false);
    $page->drawText("Invoice date: ".$indate , 285, 661, 'UTF-8');

Kan ook vast mooier
  5. snorrr New Member

Leuk Bevonden:
    0
    A.K.

Hartelijk dank voor je inbreng. Waar ik het over factuurnummer had, bedoelde ik natuurlijk factuurdatum. Het nummer staat er standaard al in :p

Met behulp van jou code heb ik het volgende er van gemaakt en het werkt :)
    $page->drawText(Mage::helper('sales')->__('Invoice Date: ') . Mage::helper('core')->formatDate($invoice->getCreatedAt(), 'medium', false), 35, 750, 'UTF-8');
  6. snorrr New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met bovenstaande heb ik in 1.4.1.1 geen problemen.

Wel heb ik wat aan de weergave (volgordes) verandert, de verzendkosten worden dan uitsluiten zonder BTW weergegeven maar er wordt uit eindelijk wel BTW voor opgeteld. Ga naar Systeem -> Configuratie -> Verkopen -> BTW -> Orders, Invoices, Creditmemos Display Settings
    Display Prices -> Excl
    Display Subtotal -> Excl
    Display Shipping Amount -> Excl
    Include Tax In Grand Total -> Ja
    Display Full Tax Summary -> Ja
    BTW van Nul tonen in subtotaal -> Ja

Deel Deze Pagina

Bezoekers hebben deze pagina gevonden met de volgende zoektermen:

1. magento pakbon

,
  2. magento pdf invoice

,