Magento werkwijze van bestelling tot verzending, hoe doe jij het?

Discussie in 'Magento Discussie' gestart door stefr, 13 sep 2009.

1. stefr New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik denk dat er net als mij veel beginners zijn die met Magento van start gaan die meer inzicht over de werkwijze van Magento willen hebben. Na de installatie en configuratie gaat het verkopen pas echt van start. Er zijn diverse statussen voor een order.

Heb je een lopende Magento webwinkel? Hoe verloopt jou werkwijze vanaf de bestelling? Stuur je de factuur handmatig per pdf in de mail, of maak je gebruik van de email-factuur (heb je deze dan ook aangepast zodat de wettelijk verplichte gegevens hierin verwerkt zijn zoals kvk, btw, adres enz).

Ik kan me voorstellen dat zoiets er zo uitziet:

1. Klant plaatst bestelling en krijgt automatisch orderbevestiging per mail.
    2. Je controleert of de order is betaald en maakt de factuur aan.
    3. stuurt factuur per mail (standaard mail) of print de factuur uit en voegt hem in de doos van de bestelde producten.
    4. zet de bestelstatus op: ?
    5. Indien op voorraad verzend de producten en laat dit aan klant weten (is er al een module om automatisch TNT track-trace in de standaard mail te zetten). Indien niet op voorraad, welke orderstatus gebruik je dan?
    6. zet de bestelling status op: voltooid
    7. laat je de bestelling staan, print je overal een hard copy van uit. Hoe lang laat je deze gegevens in Magento staan. Kun je deze order/factuurgegevens wissen/opschonen.
    8. en dan nog alles wat i nu over het hoofd zie......

Ik hoop dat er mensen zijn die hierop gaan reageren!
  2. adpruys New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat, voor zover ik ben, min of meer zoals je beschrijft. Je kunt ook nog een standaard e-mail sturen als je de bestelling verstuurd.
    Als je ook met acceptgiros werkt is er een probleem. Althans bij mij:
    Bestelling komt binnen. Automatisch e-mail. Status: wachtende
    Je zet de bestelling op verzenden: status : bezig met verwerken (optie melden aan klant, waarna deze een e-mail uit de template krijgt. Hier kun je ook de trackingcode intypen)
    Als ik dan op faktuuraanmaken druk dan wordt deze automatisch (na het drukken op submit invoice)als betaald geregistreerd met saldo €0,- en komt de status op voltooid.
    Als ik nu de fakturering buiten Magento houd (doe de rekening etc bij het pakje, de btw klopt toch niet precies) dan is er geen mogelijkheid om de status op voltooid te zetten
  3. forgett New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zet ik een hele groep facturen met als indicatie WACHTENDE op BETAALD.
    Ik moet dit nu steeds een voor een doen. Er moet toch een manier zijn om dat tegelijkertijd te doen
  4. SiteTrends New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Front-end developer
    Homepage:
    Magento relatie:
    Webshophouder, Magento techniek, Magento design, Magento betaalsystemen, Magento ondersteuning, Bedrijf, Freelancer
    tja, een hele groep in 1x zou mooi zijn.
    misschien een sql query maken?

beetje oud bericht denk ik, maar wellicht komen er nog antwoorden.

Deel Deze Pagina

Bezoekers hebben deze pagina gevonden met de volgende zoektermen:

1. magento bestelling status

,
  2. magento factuur als pdf versturen

,
  3. verzend email magento wordt niet verzonden

,
  4. status:bezig met verwerken,
  5. magento order betaald ,
  6. magento order naar voltooid,
  7. magento factuuradres email en wachtwoord,