1. Magento webwinkel gebruiker zoekt hulp Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    1.4.2 wordt geacht stable te zijn.
    Dus wat doe je als je een nieuwe shop van scratch af aan gaat maken? Dan download je de laatste nieuwe en stabiele versie.
    Inmiddels ben ik drie dagen verder en ik krijg het niet voor elkaar om de btw te laten berekenen door Magento.
    De instellingen zijn goed (ervaring met 11 Magento webwinkels die ik allemaal draai) en toch werkt het niet, net zoals de verzendkosten uit de matrix. Het lijkt wel of heel Nederland niet herkent wordt of zo.
    Gezien het tijdstip en de lange dagen geef ik het even op en wil morgen een oudere versie installeren.
    Iemand tips?
  2. gooskant New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magento relatie:
    Webshophouder, Hobby
    Ik heb weinig ervaring met andere versies. Ik heb ook 1.4.2 en ben ook al dagen bezig. Omgek van te worden. Je blijft proberen en telkens gaan er weer andere dingen mie met de BTW. Ik hoop echt dat er iemand reageert.
  3. mvnoort New Member

Leuk Bevonden:
    0
    - Ga naar TAX CLASSES en maak een class Hoogtarief en een class laagtarief aan. (default taxable goods kan je laten staan)
    - Ga naar TAX Zones and Rates en maak twee rates aan, "BTW 19%" en "BTW 6%". Zip/post op "no".
    - Ga naar TAX Rules en maak twee rules aan. Een "BTW HOOG" en selecteer uit de lijstjes "Retail customer", "BTW hoogtarief" en "BTW19%" (zojuist beide aangemaakt). Doe zelfde met de 6%. 1 per vak kiezen.
    DAN, belangrijk
    naar Config/System/Sales/Tax/
    - Voor NL kan je best "Tax Calculation Based On SHIPPING ORIGIN kiezen (alleen niet vergeten je SHIPPING ORIGIN in te stellen bij /Sales/Shipping settings.
    - Verder hier kiezen wat je doet (vermeld je de prijzen in de admin inc/ex btw).
    Last but not least
    - Per product nu juiste BTW tarief instellen bij "PRICES"
  4. gooskant New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magento relatie:
    Webshophouder, Hobby
    Dank je voor de uitleg. Ik had boevenstaande ook ongeveer gedaan. Zonder dat ik weet waarom werkte het in 1 keer. Ik heb het vermoeden dat dit gebeurde toen ik een tariefgroep "klant" aangemaakt heb en de klantgroep die default erin stond weggegooid heb.
  5. marktmedia New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Homepage:
    Magento relatie:
    Webshophouder, Magento techniek, Magento design, Magento hosting, Magento ondersteuning, Bedrijf, Freelancer
    was dit in versie 1.4.2.0

Deel Deze Pagina

XIB Magento support