Hallo ik heb een webshop en wil deze overzetten naar magento, maar ik zit met het probleem dat mijn hoster magento niet ondersteunt. Er zijn veel magento hosting bedrijven, maar welke is qua prijs/kwaliteit het beste? (ik zoek iets dat rond of minder dan de 100euro per jaar zit)
Hoi Tommie, 100 euro per jaar is waarschijnlijk te weinig voor goede kwaliteit. Magento vraagt wat meer van de hosting dan een gewoon pakket. Om het snel te krijgen en houden is het aantal sites per CPU de beperkende factor. De ervaringen die ik via onze meer dan 300 webdesign-partners hoor, is bij hosting goedkoop erg vaak duurkoop is. Slechte hosting levert ergernis en kost veel tijd. Ik denk dat je het beste kan zoeken naar een goede Magento hosting provider. Succes met je winkel! Gruus
Wat Gruus schrijft klopt, snelheid is heel belangrijk. Wat ik nu wel gemekrt heb ik dat de laatste magento versie 1.4 een stuk sneller geworden is in vergelijking tot 1.2 Vorige jaar had ik een demoshop op een vps draaien met 1 cpu en 1gb en ik was niet tevreden over de snelheid. Op dezelfde vps draait versie 1.4 nu redelijk snel. Met wat tweaks zal de boel dan ook goed draaien. Je kan ook geluk hebben met een goede hoster die meerde cpu's gebruikt voor jou shared hosting en de boel niet te vol duwt. Wat je je ook moet afvragen is of 100 euro per niet weinig is. Weet niet wat je gaat verkopen maar bij een langzame site haken veel klanten af. Je kan dus beter meer uitgeven aan goede snelle hosting waardoor je minder of geen klanten hebt die afhaken omdat je site zo langzaam is. Ga zelf binnenkort online en doe dat denk ik via xlshosting.nl met een vps van 1gb mem en 2 cores. Ze hebben een mooi systeem dat als er iets misgaat je vps automatisch opstart van een andere machine. Denk dat dat goed is als je echt serieus bezig wil zijn met je shop. Byte van Guss hierboven is ook een goede snelle aanbieder maar vindt ze op dit moment wat aan de dure kant en gezien het feit dat magento zelf ook steeds sneller aan het worden is hou ik het voor nu bij een andere aanbieder.
[lang=en]I can suggest 5 options: bluehost, hostmonster, iPage, FatCow, and fastdomain. You may want to read a review comparing these five before you make a choice.[/lang]
Leuk maar dit zijn vooral usa hosters en snelheid vanuit de usa is toch net iets lager dan in europa of nederland. Het ligt er helemaal aan wat je wil, hoe groot je shop is, manage je zelf de server of niet. Wil je alles zelf doen en een vliegende server Hetzner Online AG: Root Server EQ 8 voor 89 euro inclusief btw heb je een eigen server core 7i 24gb ram en heb een shop op deze server gezien die vliegt echt. Maar voor de doorsnee gebruiker kijk gewoon naar goede nederlandse hoster met support. Je kan geluk hebben bij de hele goedkope hosters dat het snel is als de shared server nog niet vol is maar uitelijkelijk werken ze allemaal met vergelijkbare kosten en die zullen betaald moeten worden.