Access denied Admin account

Discussie in 'Magento installatie, upgrade & configuratie vragen' gestart door ldierikx, 11 feb 2009.

1. ldierikx New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magento relatie:
    Student
    Mijn admin password doet het ineens niet meer. Mogelijk doordat ik wilde upgraden naar een nieuwe versie.
    In de forums zie ik meerdere tips voor dit blijkbaar bekend probleem alleen helaas zonder succes:

1) UPDATE `admin_user` SET `password`=MD5(’mypassword’) WHERE `username`=’admin’;
    Geen resultaat

2) The key in phpadmin lijkt soms 3 positions te lang .
    Ik heb mijn initial installation key (/app/etc/local.xml) mbv phpadmin in the password field geplaatst.
    Geen resultaat

3) Ik heb met 'Forgot your password' in the 'Log in to Admin Panel' geprobeerd de applicatie een mail met password te laten sturen. Helaas ontvang ik geen mail.
    Geen resultaat
    Waar kan ik dit fixen? In phpadmin zie ik in de table admin_user mijn goede adres staan.

Ik wil geen reinstall uitvoeren na alle content en configuration settings die ik heb gemaakt.

Wie heeft een oplossing?
  2. jos Guest

0
    Leuk Bevonden:
    0
    login

Als je op localhost hebt geinstalleerd is het een cookie probleem. Voeg in de hostfile toe:127.0.0.1 magento.localhost.com www.localhost.com

locatie hostfile:
    linux /etc/hosts
    windows C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
  3. ldierikx New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magento relatie:
    Student
    Ik heb Magento inderdaad op localhost geinstalleerd.
    Mogelijk voorkomt dit het probleem de volgende keer.
    Ik heb de regel overgenomen maar helaas.
    Probleem is dat doordat ik op 'Forgot your password' mogelijk mijn password gewijzigd is.
    Hoe ik ook mijn password via phpAdmin wijzig (met MD5) ik krijg nog steeds Access Denied

Bijgevoegde bestanden:

4. ldierikx New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magento relatie:
    Student
    Een aantal opties gevonden maar die kan ik niet uitvoeren omdat ik niet meer kan inloggen:

Admin kept throwing me out and ask me to re-log in
    This is because Magento sets the Cookie Lifetime at 3600 seconds. You can change the setting at Configuration >web > Session Cookie Management > Cookie Lifetime

Oplossing mailprobleem: changing the locale to US does solve the email problem.
    I believe the issue is that email templates only exist for the en_US locale. For me, using the en_GB locale the solution was to copy magento/app/locale/en_US to magento/app/locale/en_GB (voor nederlands nl_NL ?)

Ook heb ik al aan mijn hosts bestand de regel toegevoegd:
    127.0.0.1 magento.localhost.com www.localhost.com
  5. ldierikx New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magento relatie:
    Student
    Oorzaak gevonden (?).

Het probleem is onstaan nadat ik een upgrade had uitgevoerd van 1.2.0.3 naar 1.2.1.

Ten einde raad heb ik twee nieuwe installaties gedaan: 1 met 1.2.0.3 en 1 met 1.2.1.
    Met de 1.2.1 versie lukt het me niet om in te loggen op de backend. Met de 1.2.0.3 versie is dit geen probleem !!!

In vergelijking met de installatie van 1.2.0.3 is er bij de installatie van de 1.2.1 versie een nieuw veld toegevoegd waar default het pad naar admin staat ingevuld.
    Meen me te herinneren dat hier http://localhost/admin stond.
    Mogelijk dat dit er iets mee te maken heeft en had ik dit moeten wijzigen in http://localhost/<shop>/admin of zo iets. Maar je mag er toch vanuit gaan dat de applicatie als je inlogt naar de backend hier rekening mee houdt.

Nu nog het probleem oplossen waarom ik geen emails ontvang.
  6. ldierikx New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magento relatie:
    Student
  7. skyberate New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Homepage:
    Magento relatie:
    Magento hosting

Deel Deze Pagina